vrijdag 20 maart 2015

HEADSPACE APP


Ben je gestresst, voel je je rusteloos, slaap je slecht? Nee, dit is geen Tell Sell reclame, maar ik heb wel een oplossing gevonden! Tijdens een interview vertelde online-guru Pat Flynn over de app Headspace, waarmee je zogenaamde guided meditations kan doen. Ik werd meteen nieuwsgierig en heb de app gedownload.

Bij het woord meditatie hebben de meeste mensen wel een beeld, vooral: stilzitten in de lotushouding en een poosje aan 'niks' denken. Nu is het fijne aan deze app, dat het om een korte periode gaat van tien minuten. Je mag gewoon op een stoel zitten en je wordt ook nog begeleid door een Britse meneer met zeer fijne stem en dito accent. Zo hoef je zelf weinig moeite te doen om je gedachten te beheersen of uit te zetten, je kunt gewoon ontspannen en de aanwijzingen opvolgen.

Nog een aantal voordelen van de app:

  • De illustraties zijn enorm cute en door middel van korte animatiefilmpjes krijg je uitleg over de verschillende aspecten van het mediteren;
  • De begeleiding is helemaal niet zweverig, maar juist helder en to the point;
  • Je kunt een wekker zetten, zodat je een herinnering krijgt om een keer per dag te mediteren;
  • De eerste tien lessen zijn gratis en daarna betaal je 33 cent per les of € 9,95 per maand (een jaarabonnement is goedkoper).
Ik ben nu bij les zes van de tien en het bevalt me heel goed! Het is echt fijn om een moment voor mezelf in te plannen waarin ik niks hoef en na afloop voel ik me altijd een stuk helderder van geest.

Heb jij wel eens gemediteerd? Zo ja, wat vond je ervan? Let me know!

0 reacties:

Een reactie posten

Copyright © 2014 Smakelijk Leven