maandag 23 maart 2015

RESTAURANT TRIVIO DEL VILLAGGIO

Afgelopen weekend hebben Peter en ik een huisje gehuurd in de Drentse bossen, tussen Coevorden en Dalen. Onderdeel van de voorpret voor mij is op zoek naar restaurants waar we lekker kunnen gaan eten. Al snel vond ik op Culy een Italiaans restaurant op nog geen twintig minuten rijden van het park.

Restaurant Trivio Del Villagio ligt in het Drentse plaatsje Meppen. Bij aankomst straalde de vriendelijke sfeer ons gelijk tegemoet, het was binnen gezellig druk en er zit een mooi terras bij waar je zomers ongetwijfeld heerlijk kunt zitten.


We hadden gereserveerd en werden verrast door dit persoonlijke bordje. Voor reserveringen gebruik ik meestal niet mijn eigen naam, omdat mijn Ierse achternaam vaak lastig blijkt. Familie Klosters dus!

Na een Merlot en een Spa'tje rood te hebben besteld, bekeken we het menu eens goed. Wat opviel: er is veel keuze. En dat is fijn, als je niet gevoelig bent voor keuzestress tenminste ;)




Vooraf bestelden we een huisgemaakt broodje met kruidenboter, aioli, olijven en zongedroogde tomaatjes. Het brood was heerlijk vers, de olijven waren zoet en de aioli was goed op smaak. Ik zou het zo weer kunnen eten vandaag!



We waren er al snel uit: allebei gingen we voor pasta. Er was ook een scala aan pizza's, vis- en vleesgerechten die stuk voor stuk heerlijk klonken, maar soms heb je gewoon zin in een groot bord pasta. En dat kregen we!

De keuze viel op tagliatelle Alla Puttanesca met ham, olijven, champignons, ui en tomaat. Plus heel veel Parmezaanse kaas, natuurlijk. De pasta was zó lekker, we hebben ons er echt over zitten te verbazen. Ook waren de porties gigantisch, zoals je hierboven kunt zien. Gelukkig mochten we de leftovers meenemen en hebben we de volgende dag na kunnen genieten van dit fantastische gerecht.



Wij zijn dól op toetjes. Maar echt. Dus toen we gevraagd werden of we een nagerecht wilden, was de keuze snel gemaakt. Het werd ijs gemaakt van bloedsinaasappels en klassieke tiramisu. It did not disappoint! Het ijs was lekker friszuur van smaak en de tiramisu was een klein stukje hemel, zoals het hoort.

Qua prijs vond ik het alles meevallen, we waren nog geen 50 euro kwijt voor twee personen. Dikke aanrader dus, mocht je in de buurt zijn.

Trivio Del Villaggio
De Kockstraat 8
Meppen

Openingstijden:
Wo t/m zo 16.00 - 23.00 uur

Eerste foto via Trivio Del Villagio.

0 reacties:

Een reactie posten

Copyright © 2014 Smakelijk Leven