zondag 20 oktober 2013

Beautiful Budapest

Iedereen heeft wel zo'n vriendin, het soort dat de mooiste reisjes maakt en het ook nog eens vastlegt op een manier waar het thuisfront stikjaloers van wordt. Karine is zo'n meid die mij steeds weer weet te inspireren om erop uit te trekken en nieuwe steden te gaan ontdekken! Haar drang naar het onbekende is inmiddels zo groot geworden, dat ze samen met haar vriend gaat emigreren naar Sydney, Australië. Ik vind het zo ontzettend gaaf en stoer, al ga ik haar natuurlijk wel missen als ze aan de andere kant van de wereld zit! Gelukkig is Kar inmiddels ook een blog begonnen, waar ik haar nieuwe avonturen trouw op ga volgen. Kijk op Yellowscone om haar kersverse blog te bekijken, you won't be sorry. Voor nu heb ik een primeurtje, namelijk mijn eerste gastblog en wel van lovely Karine herself, over beautiful Budapest! 
Karine: geboren avonturier en blogger in the making

Vriendelijke mensen, romantische gebouwen, een stralend zonnetje en lekkere zoete gerechtjes: Budapest in het voorjaar is een citytrip must. Afgelopen april was ik in Budapest. Gewapend met een 100% Budapest reisgids zijn we de stad van het Sziget festival en de koningin van Hongarije Sisi ingedoken. Ik vond de sfeer in de stad heerlijk. Rustiger en minder gejaagd dan mijn woonplaats Amsterdam. Mensen spreken geen woord Engels en Hongaars is onbegrijpelijk. In Budapest vind je gekraakte panden, Kerts, waarin een soort kroegen zijn ontstaan. Ik kreeg er een beetje een hippie vibe van. Van de Hongaarse keuken heb ik echt genoten. Toppers waren de hartige en zoete pannekoekjes, zoete broodwaren, marzepeinen gebakjes en Dobos taart. Als je van zoet houdt, duik dan zeker een van de goede banketbakkerijen in. In de Hongaarse natuurlijke warm waterbronnen zul je mij niet meer aantreffen . Ik kreeg er een beetje smetvreesneigingen van. Iedereen zat in een groot bad met stilstaand warm water (+/-36 graden) en niet iedereen oogde even schoon en fris.

Het lekkere eten, de rustige sfeer en de mooie gebouwen hebben er voor gezorgd dat ik verliefd op Budapest ben geworden! Een absoluut aanrader!

Nog steeds twijfels? Laat je dan overtuigen door de sfeervolle foto's van deze fotogenieke stad:














2 opmerkingen:

  1. Superleuk, wat een fijne foto's ook.
    Ik wil zeker een keer naar Budapest!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker doen, ik ben er ook geweest en wil absoluut terug! Ben ook benieuwd naar jouw Rome foto's en tips, ik ga over een paar weken heen :D

      Verwijderen

Copyright © 2014 Smakelijk Leven