dinsdag 10 maart 2015

CULY FOOD FESTIVAL: 4 & 5 APRIL


Hoewel de lente officieel nog niet begonnen is, gaan de temperaturen langzaam omhoog en was het zondag zelfs echt terrasweer. Ik begin dan meteen te dagdromen, over reisjes naar de zee en lange zomeravonden. Wat voor mij ook gelijk staat aan lente en zomer, zijn festivals. Vorig jaar heb ik een aantal foodfestivals bezocht en er ging een wereld voor me open. Heerlijk eten van over de hele wereld, cocktails, (meestal) zon en natuurlijk gezelligheid, wat wil je nog meer?

Om het festivalseizoen af te trappen schrijf ik vandaag over het Culy Food Festival, dat plaatsvindt tijdens het paasweekend. Culy ken je waarschijnlijk wel als hét online magazine voor foodies. Heerlijke recepten, handige kookgadgets, nieuwe foodtrends, al je culinaire dromen worden op één plek werkelijkheid. Nu kun je al dat moois in real life aanschouwen. En met aanschouwen bedoel ik natuurlijk vooral: proeven!

Want dat er veel te proeven valt tijdens het Culy Food Festival, dat is wel duidelijk. Van Tony's Chocolonely tot pulled pork, van slowjuiced sappen tot vers gemaakte Chinese dumplings. Eat your heart out! 

Hier een kleine greep uit het bijzondere programma:

CEREAL KILLER CAFE
Deze Londense jongens nemen je mee terug naar hun kindertijd: toen het ontbijt standaard bestond uit zoeter dan zoete cereal.
DILMAH
Theeliefhebbers kunnen hun hart ophalen (voor koffiefanaten wordt ook goed gezorgd, no worries) bij de bar van Dilmah Thee. Drink bijzondere theesoorten en vergeet daarbij niet iets lekkers te nemen, gemaakt door patissier Hidde de Brabander.
FOODFOTOGRAFIE WORKSHOP 
Tijdens deze workshop leer je gerechten stylen en fotograferen (met camera of smartphone), zodat jouw Instagramfeed er zeer smakelijk uit komt te zien!
&SAMHOUD PLACES 
Een beroemde burger, gebaseerd op de Amerikaanse klassieker. Maar dan gemaakt van tomaat. Je moet het proeven, om het te geloven!
TONY'S CHOCOLONELY WORKSHOP 
Een chocoladeproeverij van de lekkerste repen op de planeet, hier moet je toch gewoon bij zijn?

Wat: Culy Food Festival
Wanneer: zaterdag 4 en zondag 5 april
Waar: Sugarcity, tussen Amsterdam en Haarlem
Hoeveel: 15 euro 

Ik heb al een kaartje, ga jij ook?

0 reacties:

Een reactie posten

Copyright © 2014 Smakelijk Leven