maandag 25 augustus 2014

NATUURTUIN 'T HUMMELHÛS


Zaterdagmiddag heb ik spontaan de bus gepakt om nog wat mee te kunnen maken van het oogstfeest in natuurtuin 't Hummelhûs. Het is een klein half uurtje reizen van Heerenveen (waar mijn vriend woont) naar Oudehorne en gelukkig ligt de natuurtuin op steenworp afstand van de bushalte. Vooral op de terugweg - met aankopen - was dat erg handig!  Er viel veel te zien, ruiken en proeven op dit leuke evenement.

Op het terrein stonden veel kraampjes met uiteenlopende waren, van kaas tot tuinkabouters. Ik kwam zelfs een kraampje tegen uit Groningen, van PS! Koffie. Zij gebruiken al jarenlang de heerlijke jam van 't Hummelhûs en ook andere verse producten halen ze graag bij de natuurtuin. Ik moest natuurlijk iets meenemen en het werd de heerlijke dadeltaart met creamcheese frosting. Als je ooit in Groningen bent is PS! echt een aanrader voor een drankje en een taartje.

Voor de kinderen waren er allerlei activiteiten georganiseerd waaronder paardrijden en voor de volwassenen was het vooral een kwestie van lekkers eten en de zelfgemaakte spulletjes bekijken. Helaas had ik maar een uurtje de tijd, maar ik had me zeker wel langer kunnen vermaken. Het personeel van 't Hummelhûs was erg vriendelijk en de uitnodiging voor een meer uitgebreide rondleiding van de tuin heb ik ook alvast binnen.

Ik heb lang niet alles op de foto gezet, maar een kleine sfeerimpressie kan natuurlijk niet uitblijven!












Ga je weleens naar dit soort festiviteiten? Zo ja, waar moet ik echt naartoe? Op mijn lijstje staan in ieder geval nog fruit plukken en een pumpkin patch bezoeken. De burgerlijke kant in mij kan niet wachten tot het volgende uitje! 

4 opmerkingen:

  1. Dat ziet er leuk uit! Ik woon hier in Zwolle vlakbij Doepark de Nooterhof, waar ook regelmatig een leuke streekmarkt wordt georganiseerd, met allerlei (biologische) producten uit de regio. Over 2 weken is er weer eentje. Wat mij betreft echt een aanrader, als je een beetje uit de buurt komt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Op de website van Groningen uit zijn er allemaal leuke activiteiten te vinden zoals een maisdoolhof in meerstad, of een zandsculpturenfestival in de blauwe stad. Beetje suf ergens maar ook heel erg leuk denk ik :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Cool, ik ga eens een kijkje nemen! Hou wel van 'suffe' dingen haha.

      Verwijderen

Copyright © 2014 Smakelijk Leven