woensdag 27 augustus 2014

LOWLANDS MUZIEKJES


Lowlands, oh Lowlands. Wat was je weer te gek dit jaar! Met z'n viertjes in de auto naar Biddinghuizen, eerst wat krachtvoer naar binnen werken bij Burger King en 's avonds onder het genot van een biertje de tenten opzetten. De dagen die volgden waren paradijselijk: lekker eten, biertjes afgewisseld met cocktails, hier en daar wat zon, fijn gezelschap en heerlijke muziek!

Uiteraard is de steengoede muziek een van mijn voornaamste redenen om Lowlands te bezoeken. Ook deze editie ben ik weer enorm verrast door het fijne aanbod en door de muzikanten die ik niet of nauwelijks kende, maar die mijn hart inmiddels hebben veroverd. Dat kan ik natuurlijk niet voor mezelf houden! Hier een aantal artiesten die live echt de moeite waard zijn, mocht je de kans krijgen. En anders klinkt het thuis ook niet verkeerd door je boxen.

Mapei

Soulful, stoere en toch feminiene house/R&B, dat is Mapei in een notendop. Het hele publiek stond los te gaan in de X-ray, terwijl deze Zweeds-Amerikaanse zangeres een prachtige show gaf inclusief fijne achtergronddansers.



Lucius

Twee stunning, bijna identiek uitziende meiden in jaloersmakende sixties jurkjes, mét gouden keeltjes. Ze maken indiepop waar je instant vrolijk van wordt en moeilijk stil bij kunt blijven zitten.


Jungle

Ik heb alleen het einde mee kunnen pakken, maar ben erg blij dat ik ze gezien heb. Dit moderne Britse soulcollectief zorgt ervoor dat de hele zaal swingt en dat doen ze met stijl.



Hebben jullie de afgelopen tijd nog goede optredens gezien? En nog leuke festivals in het vooruitzicht? Ik ga zaterdag naar VOLTT, een dancefestival op het NDSM-werf in Amsterdam. Daar ga ik de techno-DJ Gui Boratto voor de tweede keer zien, de eerste keer was tijdens Lowlands waar hij een heerlijke set draaide. Happy rest of your week loves!

0 reacties:

Een reactie posten

Copyright © 2014 Smakelijk Leven