zondag 6 juli 2014

VIER SMAKELIJKE LUNCHES

Daar zat ik dan, vijf maanden later. Ik had weer zin en tijd om een blogpost te schrijven, maar waarover dan precies wist ik niet meteen. Na wat getob bedacht ik om over eten te schrijven, mijn favoriete onderwerp. Comfortzone for the win, toch?

Het blijft lastig: gevarieerd, lekker en het liefst een beetje gezond eten, en dat (minstens) drie keer per dag. Elke middag een broodje met kaas gaat al gauw vervelen, daarom daag ik mezelf regelmatig uit om een nieuwe lunch te bedenken. Vaak begint het met kijken wat ik nog in de koelkast heb liggen, om verspilling van verse producten te voorkomen. Een idee voor een salade, wrap of broodje is dan al snel bedacht. 
Juni begon ik met een pastalunch vol leftovers. Gerookte zalm, gebakken courgette, hüttenkäse en basilicum. Ik ben dol op gerookte zalm en het geeft het gerecht enorm veel smaak. Hüttekäse is een goed, gezonder alternatief voor room of kruidenkaas.


Wraps met hummus, gerookte zalm, rucola en pijnboompitten.  Heerlijk met een beetje olijfolie en peper en zout. Dit zou je ook in saladevorm kunnen maken als je geen wraps in huis hebt of liever glutenvrij eet. 


Ik eet elke week wel een avocado (of twee, of drie..). Lekker op een speltbroodje, in dit geval met gerookte kip en waterkers. Can't beat that!

Nog een lunch met avocado, ik kon het niet laten! Als je wat oud brood hebt liggen, niet weggooien, maar gewoon roosteren en beleggen met heerlijke bruschetta-like ingrediënten. In dit geval dus tomaten met balsamico, olijfolie, knoflook, verse bieslook en basilicum. Peper en zout naar smaak, en avocado niet te vergeten. Deze lunch maak ik nu regelmatig, en aan de rijpe avocado en tomaten in mijn keuken te zien gaat het vanmiddag weer gebeuren.

Ik hoop dat je ideëen hebt opgedaan voor een smakelijke lunch! Wat is jouw favoriet?

1 opmerking:

Copyright © 2014 Smakelijk Leven