vrijdag 8 november 2013

Feelgood serie: Derek

Veel mensen zijn inmiddels wel bekend met het fenomeen Netflix. Het is een internetservice waarmee je tegen betaling films en series kunt streamen. Ik heb de eerste maand gratis gekeken en daarna mijn abonnement stopgezet omdat ik het aanbod vond tegenvallen. Een tijdje later stelde mijn kersverse vriendje voor om een Netflix serie te gaan kijken van Ricky Gervais, dat plaatsvindt in een bejaardentehuis. Ik wist niet precies wat ik moest verwachten, maar dat het grappig zou zijn vermoedde ik wel.

Inmiddels heeft de serie, genoemd naar hoofdpersoon Derek, mijn hart gestolen. Derek is een verzorger in het bejaardentehuis en is "bijzonder" in de omgang.  Verder laat ik de trailer voor zich spreken en zal ik niet teveel loslaten over het verhaal. De serie laat me schateren van het lachen, maar is ook erg vertederend en de onderliggende boodschap vind ik prachtig: wees aardig voor een ander. Zo simpel en toch zet het je aan het denken over hoe je zelf met de mensen in jouw omgeving omgaat. Kun je wel een opkikker gebruiken, kijk dan vooral een aflevering, via Netflix of via Youtube. Je voelt je gegarandeerd een stuk vrolijker na afloop en misschien steek je wel iets op van Dereks levensmotto, ik in ieder geval wel.


1 opmerking:

  1. Ik kan niet wachten tot de serie in Nederland op DVD verschijnt, dit is zo'n fantastische serie! In Engeland is deze serie in november 2013 al op DVD verschenen, nu nog wachten op de Nederlandse release....

    BeantwoordenVerwijderen

Copyright © 2014 Smakelijk Leven