woensdag 25 september 2013

Kaasproeverij bij het Reypenaer proeflokaal

Afgelopen zaterdag ben ik samen met Liesbeth naar een kaasproeverij geweest in Amsterdam. Zij was begin september jarig en als cadeau heb ik haar meegenomen naar het proeflokaal van Reypenaer. Het was een fantastisch leuke middag en de feestvreugde werd zonder twijfel verhoogd door het feit dat er bijpassende wijnen werden geserveerd bij de verschillende kazen. De proeverij werd gegeven door de zoon van de eigenaar van Reypenaer en dat maakte het toch wel bijzonder, aangezien het een echt familiebedrijf betreft. We kregen na afloop een heus certificaat en vertrokken, enigszins beschonken, om daarna een paar biertjes te doen met een vriend uit Groningen. De les van de dag werd toch wel; bier na wijn, geeft koppijn. Maar kaas en wijn daarentegen zijn een ijzersterke combinatie.

Mijn maatje met wie ik altijd hippe, leuke dingen doe; Liesbeth!

Zoveel kaas.. luvvv it

Ik kan niet wachten om te beginnen

De kazen waren erg fotogeniek

Wat wil een vrouw nog meer?

Geitenkaas in de Guillotin, een speciaal snijplankje

Het pakhuis waar 18.000 kazen liggen te rijpen

It's official

De ronde vorm, bekend als Goudse kaas

Ze verkopen ook leuke souvenirs

Kazen inslaan als een malle

Wit, rood, port, wij doen niet moeilijk!

Ik zal iedere kaasliefhebber deze workshop van harte aanbevelen. Het is niet duur (€15), duurt een uurtje en is heel dichtbij het Centraal Station in Amsterdam. Zoek je dus een leuke (verrassings)activiteit? Search no more! 

Zie de website van Reypenaer: www.wijngaardkaas.nl 

1 opmerking:

Copyright © 2014 Smakelijk Leven