maandag 6 april 2015

CULY FOOD FESTIVAL IMPRESSIE



Eerste Paasdag zat ik redelijk vroeg in de trein richting Sugarcity. Nee, dat is niet de naam van een pretpark, maar de locatie van het Culy Food Festival!

Bij aankomst heb ik direct een rondje gemaakt op het festivalterrein en een praatje gemaakt met mensen van verschillende foodstands. Het was toen nog erg rustig, ideaal dus om een indruk te krijgen van wat er allemaal te doen (en te eten) was die dag. Vooraf heb ik kaarten gekocht voor de wijnproeverij van Vleck wijnen. Aan deze workshop zal ik een aparte post wijden, nog even geduld dus.

Mijn partner in food Delana en ik hadden in eerste instantie onze zinnen gezet op de Foodfotografie workshop, maar deze was helaas binnen tien minuten vol gereserveerd. Gelukkig was er genoeg leuks om onze dag mee te vullen!



LABNE

Nadia en Merlijn bestierden samen de verrukkelijke labne bar. Labne is uitgelekte yoghurt op Arabische wijze, met verschillende toppings gemaakt van onder andere amandelen, kruiden en granaatappelpitten. De Labne werd geserveerd met een stuk vers platbrood. Een perfect, licht gerecht om de dag mee te beginnen.



EGG BAR

Mijn ontbijt had ik expres overgeslagen, een brioche bun met eggs benedict en zalm ging er dus wel in. De eieren werden op grote schaal gepocheerd in een muffinvorm. Creatief bedacht, jammer alleen dat het eitje hardgekookt was. De waanzinnige saus en verse brioche bun maakte het enigszins goed.


CHOCOLADE TRIO

Bij de Dilmah Tea Bar werden ook toetjes geserveerd, waaronder noga, macarons en een chocolade trio. Wij kozen voor dat laatste. Het waren een soort chocolade biscotti koekjes met chocolade crème, gedroogd fruit en een dikke chocoladesaus. Dat laatste was echt hemels, ik kon er wel een emmer van leegeten.



PULLED PORK & TOMEATO BURGER

Helaas niet op de foto gezet (want: te snel naar binnen gewerkt), maar wel het vermelden waard: de pulled pork sandwich en Tomeato-burger.

De malse pulled pork van Smokey Goodness werd geserveerd op een ciabatta broodje met een bijpassend sausje. Dit broodje krijg ik niet snel meer uit mijn hoofd, wat mij betreft komen ze snel naar Groningen!

We waren erg benieuwd naar de Tomeato-burger. Volgens het meisje achter de toonbank is de chef van &Samhoud Places dol op fastfood en wilde hij een gezond alternatief bedenken voor de standaard hamburger. Zo ontstond de Tomeato-burger: een burger met de smaak en textuur van vlees, maar met als hoofdingrediënt tomaat. De burger was erg lekker, met de diepe smaak van tomatenpuree (was onze gok) en de textuur deed inderdaad denken aan vlees denken. Maar hetzelfde als de burger van de gele M is het niet. Als je dat verwacht, kun je wellicht van een koude kermis thuiskomen. Ik zou het zeker weer proberen, als alternatief voor de vaak wat saaie vegaburger.

Om een uur of zeven zijn we voldaan de trein weer ingestapt richting Amersfoort en Groningen. We vonden het een geslaagd festival en zouden een tweede editie zeker bezoeken. Wel goed voorbereid, door ons op tijd in te schrijven voor workshops en wat geld opzij te leggen zodat we niet op de centen hoeven te letten. Goedkoop is zo'n dag natuurlijk niet, maar als je je daarop instelt zou het geen probleem hoeven te zijn. 

De kop van het seizoen is eraf, ik kijk nu al uit naar de rest van de festivals die op mijn lijstje staan. Liefs!  

0 reacties:

Een reactie posten

Copyright © 2014 Smakelijk Leven