maandag 11 augustus 2014

WEEKENDJE ARNHEM




Afgelopen weekend ben ik samen met vriendinnetje Marleen onze dispuutgenoot Enrieke gaan opzoeken in haar ouderlijk huis in Arnhem. We werden zaterdagmiddag opgehaald op het station en huurden een paar OV-fietsen om gemakkelijk van A naar B te komen. Wat volgde was een ontspannend én ondernemend weekendje!



Eenmaal aangekomen hebben we heerlijk gegeten en rosé gedronken in de mooie tuin met hond Bo die smekend toekeek. Sorry Bo!



's Avonds zijn we naar Sonsbeek Theater Avenue geweest, een erg leuk festival dat me deed denken aan Noorderzon in Groningen, maar dan voornamelijk gericht op (amateur)theater. We hebben gehoepeld (serieus, zo leuk!), zijn naar de voorstelling "Iets met liefde" geweest en we hebben gedanst op oude klassiekers zoals Me & Bobby McGee. Er hing echt een fijne sfeer door het diverse publiek en je kunt in relatief korte tijd veel zien omdat de voorstellingen maar een half uur duren. Aanrader dus!



De volgende dag waren we redelijk vroeg op en nadat we een lekker ontbijtje achter de kiezen hadden besloten we om op de fiets te stappen voor een tour door de Veluwe. Dat was me het fietstochtje wel, kan ik je vertellen! Heuvel op, heuvel af, heuvel op, heuvel af.. you get the picture.


Nadat we de zwaarste heuvel beklommen hadden kwamen we aan bij de Posbank, het hoogste punt van het Nationaal Park Veluwezoom. Je kon zelfs Duitsland zien vanaf die hoogte, nou daar doe je het voor! Een paar broodjes en bewijsfoto's verder, pakten we het boeltje weer in en hebben we de tour afgemaakt door het mooie Veluwse landschap.





Na zo'n intense fietstocht hadden we natuurlijk wel een pannenkoek of twee verdient. Gelukkig was daar het ont-zet-tend kindvriendelijke pannenkoekenhuis waar aan de voorkant van het terras geen kind te zien was. We deden ons tegoed aan pannenkoeken met kaas, stroop en appel-kaneel en kwamen genoeg op kracht om de heuvelachtige weg terug te fietsen.



Met nog een paar honderd meter te gaan begon het opeens te regenen, maar gelukkig waren we binnen voordat het helemaal losbarstte. Toen was het tijd voor Triviant (Enrieke won, ere wie ere toekomt) en thee waarna we nog een heerlijk stuk lasagne en ijstaart kregen en het weer tijd was om naar huis te vertrekken. De foto hierboven nam ik op de hoek toen we net vertrokken, de buurtkat zat lekker te chillen met zijn ogen dicht, as you do. Een uur later zat ik er zelf net zo bij in de trein..

Ik wil zeker nog eens terug naar Arnhem, we hebben weinig gezien van het centrum. Des te meer van de omgeving en dat was een welkome afwisseling in vergelijking met de meeste van mijn stedenbezoeken.

Touren jullie wel eens met de fiets door een onbekende stad of plek?

3 opmerkingen:

  1. Oopsie, onder Marks naam geloof ik? Ik ben het, Karine.. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Kar! Ik kan je comment nu helemaal niet meer zien :(

      Verwijderen
  2. Pannenkoeken na een zware fietstocht, goeie :)

    BeantwoordenVerwijderen

Copyright © 2014 Smakelijk Leven