maandag 26 augustus 2013

Openluchtbioscoop: Zienemaan & Sterren

Het is misschien pas maandag, maar met mijn hoofd zit ik alweer bij het weekend. Dat vind ik een van de leukste bezigheden, op zoek gaan naar nieuwe activiteiten en evenementen, waarbij ik me vooral richt op Groningen en de Randstad. 

Vorig jaar ben ik met vriendin Delana naar een openluchtbioscoop geweest, vlak naast mijn huis. Het heet Zienemaan & Sterren en vindt slechts een paar keer per jaar plaats. De film die wij toen gezien hebben, was de Spaanse thriller Mientras Duermes (Sleep Tight). Ik kan het niet anders omschrijven dan een soort twisted Amélie. Het verhaal draait om een conciërge wiens levensdoel het is om de mensen in zijn appartementencomplex net zo ongelukkig te maken als dat hij zelf is. Geen feelgood, maar een ijzersterke thriller waarbij je vaak op het spreekwoordelijke puntje van je stoel zit.

In het weekeinde van 30 augustus tot en met 1 september worden er weer films gedraaid op het Ebbingekwartier, een evenemententerrein dat naast het Boterdiep in Groningen ligt. Er staan drie films op het programma, een Noorse crimi, een Argentijnse drama en een Amerikaanse romance. Zienemaan & Sterren is gratis toegankelijk, maar een donatie wordt gewaardeerd.

Zie voor meer informatie www.zienemaan.nl


Poster via Zienemaan & Sterren

1 opmerking:

Copyright © 2014 Smakelijk Leven