vrijdag 1 mei 2015

MIJNTAFEL GRONINGEN

Sommige straten in Groningen beleef ik vooral vanaf de fiets. Zo ook de Oosterstraat. Best wel zonde, want in deze straat kun je tegenwoordig erg leuke winkels vinden. Om even uit mijn comfortzone te stappen ga ik het vandaag hebben over mijnTafel, een Fins concept dat sinds juli 2014 ook een vestiging in Groningen heeft.

Het idee is simpel: je betaalt een klein bedrag voor winkelruimte en kunt dan een kast of kubus naar hartenlust inrichten met jouw eigen spulletjes. De opbrengst van de verkoop gaat helemaal naar jezelf en wordt netjes op je bankrekening gestort. Ik had al positieve verhalen gehoord van een vriend die er een aardig zakcentje aan over heeft gehouden en wilde dit wel eens voor mezelf testen.

Op naar de winkel dus. De locatie is in ieder geval goed, er komt veel winkelend publiek langs en vooral op zaterdag loopt het storm vernam ik van de winkelmedewerkster. Ik geef aan dat ik graag een tafel wil huren en krijg meteen uitgebreid uitleg over het hoe en wat. Voor 50 euro huur ik twee weken een tafel. Het is dus wel eventjes een investering, maar dat hoop ik er natuurlijk ruimschoots uit te halen!

Als we door de winkel lopen blijkt dat het niet écht om tafels gaat, het zijn houten stellagekasten. Dat vind ik zelf geen bezwaar, zo kun je ook makkelijk kleding kwijt. Dan begint de keuzestress: welke kast kies ik? Er zijn best wat kasten vrij en na advies gevraagd te hebben aan de verkoopster ga ik voor de kast aan de kopse kant. Zo kan ik ook gebruik maken van de zijkanten en staat mijn kast direct in het zicht. Een beetje commercieel denken dus ;-)

Een klein half uurtje later ben ik thuis, gewapend met prijsstickers en -kaartjes. Ik mag de prijzen helemaal zelf bepalen en zie opeens overal eurotekens. Na mijn hele inboedel gewikt en gewogen te hebben, vertrek ik met een verhuisdoos, een boodschappentas en een rugtas weer richting de Oosterstraat. Nobody said it was going to be easy! 

Daar aangekomen krijg ik een soort pistool mee om de prijskaartjes aan kleding te bevestigen en een bakje met kledingalarmen. Dan begint het grote inrichten. Dit kun je net zo snel of slordig doen als je wilt. Ik nam er uitgebreid de tijd voor en heb geprobeerd om "mijn winkeltje" er zo gezellig mogelijk uit te laten zien.







Dit is het resultaat geworden, ik noem het 'gezellige chaos' ;-) Wat vinden jullie ervan? Neem vooral een kijkje bij tafelnummer 422!

Een paar tips die ik jullie nog mee wil geven. Ten eerste, behalve de prijs is het handig ook de naam van het artikel op de sticker te vermelden. Dit om te voorkomen dat klanten stickers omruilen om producten goedkoper te maken. Ten tweede, je kunt een lijst bijhouden met al je items en de daarbij corresponderende stickers. Zo kun je makkelijk terugvinden wat je wanneer hebt verkocht. Omdat ik het wel belangrijk vond heb ik de artikelnamen achteraf nog opgeschreven en de lijst ingevuld. Kost wat tijd, maar dan heb je ook wat! Gelukkig bespaar je ook flink wat tijd, doordat mijnTafel de gehele verkoop op zich neemt.

Nu ben ik erg benieuwd, hebben jullie wel eens zoiets gedaan? Is dat goed bevallen? Let me know!

mijnTafel Groningen
Oosterstraat 56
Dinsdag t/m zondag geopend

Eerste foto via de Facebookpagina van mijnTafel Groningen.

2 opmerkingen:

  1. Leuke post! Als ik er langs kom, zal ik even een kijkje bij je tafel nemen! Ik heb het zelf ook twee weekjes gedaan, maar dan samen met mijn moeder bij Mijn Tafel Sneek. Helaas was het geen succes en hadden we onze inleg er echt maar net uit.. hmmm.. Denk uiteindelijk dat onze tafel te vol was en dat kleding ook best lastig verkoopt. Ben benieuwd hoe het bij jou gaat!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks! Ik ga ook eens een kijkje nemen in Sneek, vind het echt een geweldig concept. Heb net vandaag mijn inleg voor twee weken eruit, en nog anderhalve week te gaan. Het ziet er rooskleurig uit dus :-) Hopelijk bij jullie volgende keer ook!

      Verwijderen

Copyright © 2014 Smakelijk Leven