zondag 26 april 2015

BURGERS BIJ MENEER SMAKERS



Vorige week zondag bevond ik me opnieuw in de trein, ditmaal richting Utrecht. Ik had een paar leuke afspraken staan, waaronder met mijn goede vriendinnetje Liesbeth. Jullie kennen haar misschien nog wel van de kaasproeverij. Het was onverwachts heerlijk weer, dus we hebben lekker lang op het terras kunnen zitten. Een burger eten bij Meneer Smakers leek ons een mooie afsluiting van de avond. Aline had me de burgerbar ook al een keer getipt en sindsdien stond het op mijn to-eat lijst.


Meneer Smakers ziet er van buiten al erg sfeervol uit, met op maat gemaakte luifeltjes, mintgroene stoeltjes en een tof houten bord.

Bij binnenkomst kun je direct een kijkje nemen in de open keuken. De koks waren druk bezig om de hele tent van huisgemaakte burgers en frieten te voorzien.

Ik koos de Mevrouw Smakers: een pittige runderburger met gegrilde paprika's, courgette, jalapeños en de geheime Smakers saus. Een behoorlijke burger, vol van smaak met heerlijk verse ingrediënten. Normaal gesproken zou ik een burger van dat formaat niet op krijgen, maar het was zo lekker dat ik door bleef eten. Als je niet van pittig houdt zijn er genoeg andere smakelijke burgers om uit te kiezen. Waaronder vegetarische opties, zoals een burger van walnoten en rode linzen.

Voor bij de burger serveert Meneer Smakers handgemaakte verse frieten. Man, man, man, die waren ook zo lekker! Flink wat ketchup erbij (daar zijn mijn Amerikaanse roots weer) en ik was dolgelukkig.

Zoals je misschien kunt raden, ben ik gevallen voor Meneer Smakers. Bij deze dus het verzoek aan de Smakers familie om snel een zaakje te openen in Groningen. Dan kan ik elke week mijn burgerfix halen!

MENEER SMAKERS
Nobelstraat 143 - Utrecht
Twijnstraat 62 - Utrecht

0 reacties:

Een reactie posten

Copyright © 2014 Smakelijk Leven